zondag 21 maart 2010

Hemaco Dwars door Dendermonde 5 km



Na een lange winterstop ben ik een maand geleden terug beginnen trainen. Mijn doel was de 5 km van Dendermonde in een zo goed mogelijke tijd lopen. Afgelopen week is de eerste week geweest dat ik terug 3 keer per week ben gaan lopen. Klaar voor Dendermonde, ja en neen. Ja, ik kan nog steeds vrij vlot 5 km lopen en neen, want het is met moeite en een goede tijd neerzetten wordt moeilijk.

Vrijdag heb ik dan nog 1,5 km gelopen, even loslopen. Aan een redelijk tempo en dat ging vlotjes.

Vandaag werd het startschot om 14u gegeven. Na een kleine opwarming in de startbox weerklonk het startschot. We stonden redelijk dicht voorraan zodat we redelijk vlot konden starten en het tempo lag toch hoog. De fout die ik dus telkens opnieuw maak, te snel starten. Maar goed, als ik dit tempo iet of wat kan houden valt het mee.
We passeren het bordje van 1 km op 5,30 minuten. Normaal tijdens een training doen we op 900 m 6,30 minuten of zelfs meer. Dat beloofd! Het tempo lag te hoog om er een babbelloopje van te maken. Af en toe zeiden we wel iets, maar dat was geen lang verhaal hoor!

We moesten 2 touren van 2,5 km doen en we passeerden de start opnieuw op 14,30 minuten. Goed! Als we zo kunnen verder lopen tot aan de finish zitten we zeer goed.

De laatste 100den meters kwamen in aantocht en ik had nog steeds het idee dat ik geen eindsprint ging inzetten. Maar als ik anderen rondom mij hoorde zeggen dat ze nog wat reserve hadden, ben ik toch in gang geschoten nog een kort stuk, alles gegeven. Ik mag best trots zijn op mezelf vind ik aangezien ik binnen het halfuur gefinish ben! Met een tijd van 29 minuten 30 ben ik zeer tevreden en hiermee zet ik een nieuw persoonlijk record neer.
Nu verder trainen om terug de 10 km te kunnen en dan de ronde van Zele!

Geen opmerkingen: