zondag 21 september 2008

S2R: les 6 en 7


Het is zondag dus we hebben er alweer een loopsessie opzitten. Maar eerst vorige vrijdag.

Vrijdag (versnellingsdag) was de opdracht 5 x 200 m versnellen, gevolgd door 400 traag. Versnellingen doe ik graag. Na onze opwarming begonnen we er dan ook meteen aan. Het ging goed. 200 m daarin kan je net niet alles geven, maar toch voldoende. Dus het ging ook snel tot zeer snel. Het was een korte les zodat ik snel weer thuis was.

Vandaag, zondag. Korte duurloop: 40 min. Net als vorige week begon ik aan mijn 5 km tourtje. Ik dacht dit loop ik traag op 37 min, snel op 35. Dus als ik nu een stukje bij doe op het einde heb ik toch 40 min. gelopen. Ik startte vlot en al snel merkte ik op dat ik sneller liep als anders. Ik loop met muziek en al enkele keren met dezelfde cd van Marilyn Manson. Dus daaraan ondervond ik op een bepaald punt dat het liedje nog moest beginnen terwijl ik het pun al gepasseerd was. Maar ik weigerde op mijn klok te kijken vooraleer ik halverwege was. Even later was het halverwege en bleek dat ik inderdaad sneller liep. Ongeveer 2 minuten. Ik liep terug naar huis en zou mijn 5 km lopen op 32,5 minuten. Maar ik had 40 min op mijn programma dus ik deed nog een stukje bij. Ik maakte hierbij wel een misrekening zodat ik op 36,5 minuten toch alweer thuis stond. Ik heb 5,5 km gelopen. Een paar minuutjes tekort, maar ach vergeef me, ik heb al sneller gelopen en verder dan vorige week. Dit was voor mij een goede training naar woensdag, lange afstand. Aangezien we die op een behoorlijk tempo lopen is het goed dat ik mijn korte trainingen thuis ook wat sneller probeer te doen. Hierin ben ik dan toch al geslaagd.

Zowel vrijdag als zondag heb ik niets van last gehad aan mijn voet. Dus ik hoop dat die een beetje herstel gekregen heeft en dat het volgende woensdag een pak beter gaat daarmee. Ik zou zo graag uitlopen hoe ik start.

*kiss*

Geen opmerkingen: