donderdag 18 september 2008

Week 2, training 2



Lange duurloop. 1u 05min. te gaan.

We zijn reeds om 18u30 van start gegaan. Aangezien we in de nabije toekomst ruim langer dan 1u moeten lopen hebben we dit zo afgesproken. Bijna iedereen was op post. Dus vertrokken we maar. Hoopvol startte ik vooraan zodat ik toch een beetje mee het tempo kon bepalen. En blijkbaar lukte dit wel, want na 2-3 rondes hoorde ik de opmerking 'we lopen trager dan normaal want we doen meer dan 6 minuten over 1 ronde'. Ik dacht in mezelf: 'goedzo'. Maar eigenlijk moest ik tegelijk toegeven dat ik het toch snel vond, we hadden een snelle start genomen. (1ste ronde op minder dan 6 minuten). Dus de vraag 'lopen we te traag?', was een logisch vervolg van dit onderonsje. Maar blijkbaar vond iedereen het tempo goed. We liepen dus gewoon verder. Een beetje later kwam Ann ons vervoegen, ze was helemaal vergeten dat we vroeger hadden afgesproken. Nuja geen probleem, loop maar mee, maar je zal dan toch nog een 4-tal rondes moeten doorlopen. Het tempo ging eventjes de hoogte in, en grapjas én enige man van ons groepje, Koen, zei haar dan maar, hé eerst 4 rondes te laat komen, meelopen en het tempo zomaar opdrijven. Iedereen moest eens hartelijk lachen en het tempo ging terug naar een normaal niveau.

We hadden ongeveer 7 rondes gelopen en daar dook het aloude probleem 'voet' weer op. Ik werd in mezelf kwaad en triest op hetzelfde moment, kwaad omdat ik voor de rest niets van last ondervond en goed meekon, triest omdat ik me eigenlijk goed amuseerde en omdat ik moest vertragen, geen andere oplossing. In ronde 8 zag ik het andere joggersgroepje binnen ons vizier, ik besloot dan maar met hun verder te lopen. Zij lopen geen specifiek programma naar een bepaald doel, maar dat is geen probleem. Ik sloot aan en de anderen van mijn groepje, staken hen voorbij. Ik liep nog 2 rondes mee, zodat ik 10 rondes in het totaal had en mijn tijd erop zat.

Ik heb 1u 05 gelopen en 9,3 km afgelegd. Ik kan het tempo dus nog nog vrij lang verdragen, dus ik heb er wel hoop op dat mijn voet gaat beteren en ik misschien helemaal kan uitlopen met het S2R -15 km groepje.

Hé, en wat voor de rest met mij? Wel de vakantie zit er al eventjes op, het werk is drukker en gaat zijn gangetje. En Italiaanse lessen, ja die moet ik weer eens oppikken, ik heb de laatste tijd nogal veel boeken gelezen. Ik heb de eerste 3 delen van Gossip Girl uit, het boek Start 2 Run van Evy Gruyaert en verder nog magazines als Stars en Glamour.

*kiss*

Geen opmerkingen: