maandag 5 mei 2008

Start To Run: week 9-10



Zo, les 1 van week 10 zit er al op. Maar voor ik daarover iets vertel kom ik terug op de voorbije week. Week 9 was een topweek op elk vlak. Aangezien het 1 mei was, hadden we verlengd weekend en kon ik mij volledig ontspannen en mij dan ook goed voorbereiden op het lopen.

Op woensdag moesten we 1u en 5 minuten joggen. Dit ging aanvankelijk maar traag en vrij lastig. Ik zou het niet volhouden en we hadden vanin het begin tegen elkaar gezegd dat we de motivatie van elkar nodig zouden hebben. Maar we hebben gepraat over vanalles en nog wat en voor we het wisten was de tijd voorbij.

Op vrijdag, de versnellingsles hadde we opnieuw les21. Dus deze les zou geen probleem mogen vormen, aangezien ik vrij goed ben in het versnellen zag ik deze les heel goed zitten. Normaalgezien is onze voltallige groep nog eens verdeeld in een tragere en een snellere groep. Ik geef toe ik ben bij de tragere groep en op woensdag is het soms zelf lastig om bij te blijven, maar deze les was anders. De versnellingsles startten we vooraan. En gedurende de hele les is het anders snelle groepje ons niet ingehaald. En zelfs mijn groepsgenoten hebben me moeten lossen. Ik ging er tegenaan als een speer. Ik was heel fit en vrolijk en had totaal geen moeite met deze les. Integendeel ik genoot ervan. Uiteindelijk ben ik ook als eerste aangekomen. hier ben ik zelf toch een beetje fier op. Niet dat het een wedstrijd was maar omdat het waarschijnlijk de eerste en enige keer is dat ik als eerste een les zal eindigen. Terecht fier dus.

Bij deze zit week 9 erop en binnen 14 dagen lopen we de test 10km.

Op zondag ben ik dan met les 28, de eerste les van week 10 gestart. De laatste echte trainings en opbouwweek voor de 10km. Het was al vrij warm en dus trok ik een korte broek en tshirt aan en ging lopen. Ik vertrok op een behoorlijk hoog tempo en had het gevoel dat ik dit zeker geen 35 minuten zou volhouden. Maar toch bleef ik gaan. Ik denk dat ik maar gewoon ben blijven doorlopen met het idee hoe rapper ik loop hoe sneller het einde in zicht is. Fictief dan, want als je een vast aantal minuten moet lopen, brengt de snelheid niet op om sneller gedaan te hebben. Voor ik het alweer wist had ik er 5 km opzitten. En dit deed ik in slechts 31 min. 17 sec. Een recordtijd voor mezelf. 10 weken geleden liep ik nog 37-38 minuten over dezelfde afstand.

Dus ook hier ben ik terecht fier op mezelf. Van de pijn in mijn voet heb ik ook al enkele lessen geen last meer, hopelijk blijft deze pijn ook weg de laatste lessen.

Nu woensdag moeten we 1 uur en 10 minuten lopen. Wellicht halen we net geen 10km. Maar het zou mooi zijn moest het wel lukken op die tijd. We lopen nu zo'n 9 km op 1u05. Dus op 5 minuten 1 km. Dit is net niet haalbaar maar ik wil zeker proberen om 10km te lopen BINNEN 1uur en 15 minuten. Dan vind ik deze trainingen geslaagd. En kan ik met fierheid terugkijken op mijn 2de Start 2 Run avontuur. Nuja dat mag ik nu ook al. Ik had nooit gedacht dat ik zover ging geraken.

We zijn er nog niet: nog 2 opbouwende lessen, nog 2 extra trainingen en dan is het zover: De Test!

Geen opmerkingen: