vrijdag 11 april 2008

Start 2 run



Vandaag heb ik les 18 van de 2de serie Start 2 Run erop zitten. Deze les was met versnellingen 4x 100m snel, met 300m joggen en 4x 200m snel, met 400m joggen. Zoals ik al enkelen weken opmerk gaat deze les voor mij een stuk beter dan de duurloop-les op woensdag. Afgelopen woensdag liepen we 53 minuten, ongeveer 7,2 km. En ik moet zeggen op het einde van de rit ben ik altijd heel blij dat ik er ben. Bij de versnellingslessen zou ik er gerust nog een paar rondjes kunnen bij doen.

Nu bij deze zit week 6 er reeds op en staat week 7 voor de deur. Sinds vorige week wordt er op zondag (of maandag) 35 minuten gelopen. Een korte/makkelijke les dus voor wat we al kunnen. Dus de bedoeling bij deze lessen is dat we een tikkeltje sneller lopen dan ons rustige looptempo. Hierdoor heb ik voor mezelf toch een record opgemeten vorige week. Ipv echt op de minuten te werken heb ik gewoon 5 km gelopen (met het idee dat dat ongeveer 35 ging zijn). Nu toen ik de eindmeet bereikt had, zag ik tot mijn eigen verbazing dat ik hier slechts 32 minuten over gelopen had. Normaalgezien op een rustig tempo loop ik ruim 37 minuten over 5 km. Dit is dus een verschil van 5 minuten! Dit ga ik nu in de toekomst proberen aanhouden. Mijn tempo is er dus wel op voorruit gegaan, en dat vind ik al een prestatie.


Nu bij het begin van week 7, kijk je al eens verder want het einde komt steeds dichter, en dus ook de 10 km. Na 10 weken trainen zouden we in staat moeten zijn 10 km aan 1 stuk te lopen. Nog 3 weken dus...


Hopelijk blijft het zo vlot gaan.

Geen opmerkingen: