zondag 21 oktober 2007

Start To run: les 24 & 25



Afgelopen vrijdag heb ik les 24 van s2r gelopen. 10L 1W 20L 1W. Best een moeilijke les want nog nooit eerder had ik 20 minuten aan 1 stuk gelopen. De eerste 10 minuutjes gingen vlot, ondertussen was ik het al gewoon om minstens 10 minuten te lopen. 1 minuutje wandelen deed dus deugd en ik was al snel weer in topvorm om de 20 minuten te lopen. Ik was best moe op het einde, maar had van niets last en het ging prima. Eigelijk voor ik het goed en wel besefte zaten die 20 minuten er al op.


Vandaag heb ik les 25 gelopen. Een nieuwe week, een herhaling van vorige week. 2x 15 minuten lopen gevolgd door 2x 2minuten wandelen. Het is herhaling, dus echt moeilijk zou het niet meer worden. En idd, het eerste kwartier ging echt heel vlot. ik had zelf ietsje sneller gelopen dan vorige week. Dus halfweg het wandelstukje heb ik rechtsomkeer gemaakt en dezelfde route weer naar huis genomen.

Het 2de loopstukje was wel lastiger maar ik mocht absoluut niet opgeven. Dus liep ik gewoon verder. Duidelijk een stuk trager dan het eerste loopstuk, aangezien ik nog nie terug thuis was als ik al gedaan had met lopen. Nuja een iets langere uitwandeling dan maar.

Bij deze 2 lessen en de vorige heb ik ook geen last meer van een slapende voet. Dit probleem is dus inderdaad opgelost door mijn schoenen iets minder strak aan te spannen.

Zo nog 2 echte lessen voor de boeg en daarna de test. Ik ga ondertussen al eens uitkijken voor een parcour van exact 5 km. Als alles vlot gaat deze week zou ik zaterdag 5 km moeten kunnen lopen aan 1 stuk. *jippii*

Tot dinsdag :)

Geen opmerkingen: