zaterdag 17 mei 2008

Start To Run 2: week 10 en 11



Even een update posten van de laatste Start 2 Run weken.

Op woensdag 5 mei moesten we voor het eerst de langst mogelijke les lopen, nl 1uur en 10 minuten. Deze les ging wonder boven wonder zeer goed. We hebben veel gepraat zodat de tijd sneller gaat.

De volgende vrijdag moesten we onze laatste les met versnellingen lopen. De 2 dames die mijn tempo lopen waren afwezig. Maar voor deze les had ik geen schrik, versnellingen gaan mij beter af dan lange duurloop. En dit bleek ook zo gedurende de les. Ik heb heel de tijd met de snelste 2 kunnen meelopen. Ik moet wel zeggen naar het einde toe vond ik het lastiger hen bij te houden, maar tijdens de traag te lopen stukken lukte dit wel vlot. De versnellingen zelf begon ik te snel zodat ze mij op het einde - als zei een tandje bijstaken - voorbij snelden.
Na het afronden van deze les zit eigenlijk onze training erop. Maar omdat de test slechts op 16 mei plaatsvond moesten we nog 2 x trainen.

Op zondag deden we dan gewoon onze wekelijkse 35 minuten. Die gingen met het warme weer bijzonder moeilijk. Zodat ik amper 5km bereikt had in die 35 minuten.

Woensdag - 2dagen voor de test - moesten we slechts een half uurtje lopen. Doordat we rustig mochten lopen en een korte tijd hebben we met een paar dames toch sneller gelopen zodat we met de iets snellere meekonden. En zo geschiedde, we liepen sneller, konden hen makkelijk bijhouden en liepen in 30 minuten 4,5 km. Dit was dan ook de allerlaatste oefening voor ons ultieme einddoel: de 10 km -test. Nu konden en mochten we niet meer opgeven.

Geen opmerkingen: