zondag 23 september 2007

Start To Run



Sinds kort heb ik de draad terug opgepikt van Start To run. In het voorjaar ben ik ook al eens begonnen met lopen, maar ik had niet altijd de discipline om te starten.


September, de tijd dat alles weer begint, mensen volgen nieuwe cursussen in avondschool, gaan terug sporten, school begint weer, op het werk wordt het weer drukker na de vakantieperiode. Tijd voor mij om ook opnieuw te starten. Ik ben ingesprongen bij les 10 (zat vorige keer al aan 14). Met de podcast van Evy en Vlaanderen Sportland lukt dit heel goed op mijn eentje. Sommige lessen doe ik wel 2x zodat ik zeker niet te snel ga en het zou kunnen opgeven. Ik doe er liever een week of 2 langer over dan dat de kans groot is dat ik weer zou afhaken.

Om er een beetje in te komen heb ik les 10 maar liefst 3x gelopen. Telkens met 1 rustdag ertussen. De lessen erna heb ik ook altijd gelopen met slechts 1 rustdag ertussen. Ik doe het start to run schema dus niet 100% na. Tegen begin november zou ik graag 5km kunnen lopen.


Ondertussen heb ik les 14 achter de rug. Les 14 is als volgt: 2Lopen 1Wandelen 3L 2W 6L 2W 6L 2W 7L 2W.

Dit was voor mij een cruciaal punt. Aangezien ik de vorige keer hier gestopt ben, omdat die les echt zwaar was en ik de moed in de schoenen liet zakken.

Deze keer ging ze veel vlotter. Nieuwe schoenen, lekker muziekje op de achtergrond, de wijk doorlopen. Voor de zekerheid heb ik de les ook 2x gedaan. Qua afstand is deze les een pak groter dan de vorige lessen. Zo moest ik dus mijn parcour verlengen. Maar geen probleem. De volgende keer ga ik mijn parcour wel eens in omgekeerde richting afleggen. Kwestie van variatie in het landschap te brengen zeker...


De volgende les zal morgen zijn. Les 15 alweer. Ik hoop dat de weergoden mij een beetje bijstaan zodat ik mij aan het mijzelf opgelegde schema kan houden.

Geen opmerkingen: