donderdag 9 oktober 2008

Start 2 Run: update



Even een update van de voorbije lessen.

Vorige week vrijdag (week 4, training 3): versnellingen: 400 m versnellen gevolgd door 400 m traag en dit 4x. De boodschap bij langere versnellingen is natuurlijk: doseren. Dit ging zeer goed, was een korte les. Het weer was net zoals vorige woensdag zeer slecht geweest, maar de weergoden waren ons gunstig gezind.

Zondag (week 5, T1) heb ik voor de 2de keer 45 minuten gelopen, en dit over 6,22 km. In de lichte regen ben ik gaan joggen en het ging goed. Ik liep niet zo heel snel maar toch goed door. Op het einde begon mijn voet toch weer tegen te stribbelen.

Gisteren alweer de 2de training van week 5. Que moeilijkheid dus al over de helft. En na morgen echt in de helft. Gisteren voor het eerst langer gelopen dan ooit tevoor. 1u 15. Ik zal het geweten hebben. Ik merk nu pas dat langer dan 1 uur lopen toch ook moeilijk en misschien niet zo makkelijk zal zijn om op te bouwen.
De nacht ervoor ben ik ineens wakker geworden met een hvige kramp in de kuit. Dit heb ik gedurende een hele dag nog gevoeld. Dus tijdens het lopen had ik hier ook wel een beetje last van. Na 37 minuten.... de voet, jups daar was het weer. 7 rondes mee gelopen met de anderen en nadien zelfstandig verder gedaan. Door dat mijn voet steeds gevoellozer werd en ik daar onbewust naar beginnen lopen ben. Belastte ik mijn andere voet meer, en begon die ook lichtjes te tintelen. Dus het ging helemaal niet goed. Maar mentaal wist ik waar ik voor stond, aangezien ik al enkele weken 'ervaring' heb. En ook deze keer minderde die pijn als ik trager liep. De tinteling in mijn rechtervoet verdween dan ook terug. Mijn rechtervoet verbeterde, de kuit bleef ik voelen en als ik ongeveer een uur gelopen had, begon ik nu toch ook mijn knieƫn opvallend te voelen. Maar in het kopje zat alles nog steeds goed. Op karakter verder lopen dus, hoewel, ik kon nog. Ik hoop nog steeds dat het toch weer over gaat. (In S2R 2 heb ik hier toch ook enkele weken mee gelopen)Ik weiger naar de doktor tegaan zolang ik aan het opbouwen ben naar de 15km. Verslechten doet het niet, dus als het zo blijft kan ik er mee leven (en lopen).

*kiss*

Geen opmerkingen: