maandag 1 oktober 2007

Start To Run: les 17



Zo, vandaag les 17 gelopen. De les ging alsvolgt:
2L 1W 3L 2W 6L 2W 6L 2W 7L 2W

Het had al een hele dag bijna onophoudelijk geregend. Maar tegen ongeveer 17u was het opgehouden. Dus ongeveer een half uur na het eten ben ik vertrokken. Het was het ideale loopweer: ideale temperatuur (ik gok zo'n 16°), geen regen, geen wind, geen zon.

Ik ging van start voor de eerste 2 minuutjes, en wat we bij mezelf opviel is dat ik iets trager liep dan gewoonlijk. Nuja dat is niet erg, ik moet het nog enkele stukjes uithouden. De eerste blok van 2 minuten was zo voorbij. Een leuk muziekje op de achtergrond doet veel.

Ik was rustig aan het verderlopen en toen ik nog 2 loopstukjes voor de boeg had, begon het een beetje te miezeren. Nuja niet opgeven, doorgaan. Zolang het geen gietende regen is gaat dat perfect.

De 2 minuutjes wandelen tussendoor zijn zeker welkom maar (gelukkig) ben ik snel terug op adem. Eigenlijk qua ademhaling kan ik perfect een heel stuk verder/langer lopen. Maar het zijn vooral de benen die soms eens lastig doen. Hoewel ik ondervonden heb gedurende de laatste lessen dat een goede stretching van groot belang is voor dit 'probleem'.

Door het feit dat ik iets trager liep en het de eerste keer les 17 was, dus ik wist niet wanneer de les juist gedaan was, liep ik mijn parcour toch evenver. Natuurlijk moest ik dan nog bijna een hele straat doorwandelen als de les er eigelijk al opzat. Gelukkig al wandelend hehe ;)

Zo, deze les ga ik slechts 1x lopen, overmorgen les 18 alweer.
Tot dan.

Geen opmerkingen: