donderdag 2 oktober 2008

Week 4, les 2



We zijn ondertussen week 4 van ons Start 2 run programma. Oktober is begonnen en dus is de herfst weer in het land. En dat was gisteren duidelijk te merken tijdens het lopen. Terwijl het nog over was wanneer ik richting sportplein trok, was het al goed aan het regenen als we begonnen met lopen.
We moesten 1u en 10 min. lopen. Als het zo zou blijven regenen zag het er echt slecht uit, maar gelukkig duurde de hevige regen 'slechts' een ronde of 2-3. Nadien was het lichtjes aan het druppelen. Nu, nat waren we toch al maar gietende regen kunnen we wel missen. De paden lagen er drassig bij, wat het lopen er niet makkelijker op maakte.

Deze les ging voor mij eigenlijk niet zo goed, fysiek althans. Mentaal ging het eigenlijk wel goed en had ik er zin in, ondanks de regen. De eerste ronden had ik last van mijn kuiten, ze waren vrij gespannen. Misschien had ik (beter) moeten stretchen voor ik vertrokken was. Blijkbaar had ik hier niet alleen last van dus dat was al een troost op zich. Eens dit ongemak voorbij was, kwam het volgende probleem alweer op gang. Als je mijn blogje volgt kan je het al raden. Mijn voet begon weer te tintelen en gevoelloos te worden rond zo'n 37 minuten. Ik kan er de klok bijna op gelijk zetten. Doordat het nog steeds regende en we nog een dik half uur te gaan hadden besloot ik sneller dan gewoonlijk te vertragen. Dit keer ben ik 'afgehaakt' in de 7de ronde.

De eerste 6 rondes liepen we aan 6 minuten/ronde. Het normale tempo dus. Maar nog steeds te hoog voor mij. En dat bleek ook uit mijn hartslag. Duurloop moet je tussen de 70 % en 80% zitten en ik zat al aan 83 %. Toen ik vertraagt was daalde mijn hartslag naar 75 %, wat veel idealer was. En dat ondervond mijn voet ook alweer.

Toen ik 1u04min op de klok staan had, had ik 2 keuzes. Ik kon nog een pisteronde bijlopen en zo een kleine 3 minuten te kort gelopen hebben. Of nog een volledige parkronde bijnemen en over de tijd gaan. Maar het ging vrij goed op het einde en ik besloot de volledige ronde bij te lopen.
Ik kwam toe op 1u12 minuten. 3 minuutjes te veel, maar al een goede barometer voor volgende week.

Morgen versnellingen, morgen storm met veel regen, morgen koud. Dat belooft!

*kiss*

Geen opmerkingen: