woensdag 17 oktober 2007

Start To Run: les 23



Vandaag moest ik eerst naar de tandarts, dat was al een zenuwslopende gebeurtenis. Ik ben niet echt voor artsen. Dus ik wist ook niet of ik nog zou lopen vandaag of niet. Maar het regende niet, en normaal moest ik lopen vandaag. Ik had me maandag voorgenomen, om nu geen lessen meer te herhalen, dus de volgende les die ik moest lopen zou les 23 zijn.

Terug thuis, heb ik beslist toch te gaan lopen. Wat ben ik weer blij dat ik het toch gedaan heb.

Les 23 was weer een stukje langer dan les 22.

10L 1W 12L 1W 12L 1W
Het eerste loopstukje ging nog wel. Ook al was ik mentaal niet echt in topconditie. Maar het lichaam kon en wou wel verder. Ik heb mezelf in het eerste loopstukje opgelegd dat als ik toch niet zou uitlopen, ik het vrijdag opnieuw zou moeten lopen. En aangezien deze les toch weer iets moeilijker was dan de vorige zou dit geen pretje zijn. Dus besloot ik toch maar door te lopen, ik zal wel zien hoelang ik het volhoud.
Na een kort wandelstukje startte ik aan het 2de loopstuk. Zoals de voorbije lessen, was ook dit keer het 2de loopstukje het lastigste. Maar in gedachten was ik met iets anders bezig, zodat ook dit loopstukje, al bij al vrij vlot ging en ik al snel weer even kon wandelen.
Het 3de loopstukje dacht ik al niet meer aan vroegtijdig stoppen. Het zou echt zonde zijn om nu in het laatste stukje te stoppen en achteraf een slecht gevoel over te houden. Dus lopen zal ik doen! Gedachten weer laten afdwalen en op automatische piloot verder lopen.
Voor ik het wist was deze les dus alweer voorbij. En zo komt mijn doel ook steeds dichterbij. Nog 4 lessen te gaan, en daarna zou ik in staat moeten zijn om een half uur / 5 km te lopen. Nog eventjes geduld dus en zo dicht bij de eindstreep, moet dit echt lukken.
We gaan ervoor.

Tot de volgende les.
Ciao

Geen opmerkingen: