donderdag 27 september 2007

Start 2 Run: Les16



De weerberichten voorspelden eerst zonnig weer en later in de namiddag zou de regen geleidelijk ons land betreden. Aangezien ik gisteren niet weesten lopen ben, moest ik dus vandaag gaan. En zoals voorspeld verdween de zon in de loop van de namiddag en kwamen er wolken opzetten. Ik werd stilaan zenuwachtig want ik moest en zou vandaag gaan lopen! Ik had zo'n spijt dat ik gisteren toch niet geweest was. Gelukkig toen ik op weg naar huis was, had het nog steeds niet geregend.


Na het eten (ja ik weet het, dat moet ik nog leren... 2u na het eten pas lopen) trok ik mijn loopkledij aan en vertrok ik voor les 16. Evy had me vorig les beloofd dat het rustiger zou zijn en ze kreeg gelijk. Deze keer moest ik maar dit lopen:

2L 2W 3L 2W 5L 3W 5L 3W 5L 2W


De langste stukjes waren dus maar 5 minuutjes, en aangezien we vorige lessen al 7 minuten liepen was dit dus geen probleem. Deze les ging dus ook vlotter dan les 13 van vorige week.

De loopstukjes gingen vlot, bij de wandelstukjes was ik snel weer op adem. Het leuke aan lopen is dus, als je andere lopers tegenkomt dat je elkaar begroet.

Vandaag kwam ik een man tegen, die duidelijk al meer ervaring had dan ik. Gezien zijn professionele outfit dan toch. Het doet wel deugd als je weet dat er op hetzelfde moment als jij nog mensen aan het zwoegen en zweten zijn.

En dat was nog niet alles wat ik op het parcour van vandaag tegen kwam. Ik liep een doodlopende straat in waar enkele kinderen aan het buiten spelen waren. 2 kleine meisjes gingen voor mij uit de weg en moedigden mij zelfs aan. Alei voorruit! Goed bezig, riepen ze me achterna. Zo'n dingen doen echt wel deugd en dit maakt lopen toch ook wel fijn. Of je nu alleen loopt of niet.


Deze les ga ik toch tweemaal lopen, niets overhaasten. Dus zaterdag (normaalgezien) zijn we weer paraat. En zo zijn we telkens een stapje dichter bij ons doel. De 5 km!

Geen opmerkingen: