maandag 15 oktober 2007

Start To Run: les 22



Net uit de douche na les 22: 15L 2W 15L 2W. Voor het eerst slechts 2 loopstukjes, 2 stukjes vna 15 minuten. Mooi gelijk verdeeld dus dacht ik, ik ga het anders aanpakken ivm het parcour. Ik startte zoals gewoonlijk en halverwege de les, ongeveer halverwege het wandelstukje, keerde ik gewoon om. Dezelfde weg terug naar huis.


Ik liep zeer traag en dus ging het heel goed. Ik had niet echt last van de benen, ook niet van de ademhaling. Het was gewoon prima.


De voorbije lessen had ik last van slapende voeten. Nu, na wat opzoekingswerk op het internet kwam ik erachter dat er verschillende oorzaken konden zijn. Het simpelst was: de schoenen zijn te knellend. Door het uitzetten van de voeten tijdens het lopen, raken ze gekneld in de schoenen. Dit was het simpelste om te testen wat bij mij de oorzaak zou zijn. Ik dacht dat ik mijn schoenen niet te hard aanspande. Maar blijkbaar toch. 3 lessen geleden besloot ik dus mijn schoenen iets minder hard aan te spannen. Ik dacht dat ze nu wat los zaten, maarkom. Ik kon er nog goed mee lopen. En het belangrijkste wat ik na de les opmerkte was dat ik geen last had van slapende voeten. En dus heb ik de lessen erna dit ook nog gedaan. En geen slapende voeten meer. Probleem is dus snel opgelost. Hopelijk blijft dit ook zo.


Even samenvatten: geen last meer van slapende voeten naar het einde toe, pijn in de kuiten ook niet echt meer, last van ademhaling, nog nooit echt gehad. Les 22 ging dus goed. en ik denk dat ik de lessen nu gewoon na elkaar ga volgen, en geen 2x dezelfde les meer ga lopen. Aangezien dit de eerste le van week 8 is, en week 8 en 9 gelijk zijn, loop je deze lessen toch al 2x.

Ik voel dat ik nog wat moet oefenen, maar 5 km aan 1 stuk lopen. Of beter gezegd een half uur aan 1 stuk lopen, zou voor mij geen enkel probleem meer mogen zijn. En tegen eind deze maand, ten laatste begin november wil ik mijn doel bereiken.


*jippii*

Geen opmerkingen: