vrijdag 5 oktober 2007

Start To Run: les 19



Vandaag dan toch maar les 19 gelopen. Ik had zin om te lopen, dus ik dacht we zien wel, ik ga ze lopen.


Les 19 was een pak zwaarder dan voorgaande lessen, althans op papier. Ze ging als volgt:

5L 1W 6L 2W 7L 2W 8L 1W.


Om te beginnen had ik alle beenspieren vooraf goed gestreched.


Ik was bij de eerst 5 minuutjes nogal snel van start gegaan, maar gelukkig hield ik mezelf nogal snel in omdak ik tenslotte 4 lange loopstukjes voor de boeg had. Het zonnetje scheen, er was bijna geen wind, dus ideaal om te lopen.


Na deze 5 minuutjes mocht ik 1 minuutje wandelen. Dit was toch sneller om dan ik dacht maar ik was alweer op adem, dus het was geen probleem. Ik had daardoor eerder het gevoel, goh dan zit de les er snel op.


Aangezien ik meer loopstukjes had en minderlange wandelstukjes en toch ook 32 minuten onderweg was had ik besloten een stuk straat bij te nemen. Dat was een goede beslissing. Andere omgeving doet precies veel.


Terug in de wijk gekomen zat mijn 2de loopstukje er alweer op. Nog 2 te gaan. En op mijn oude route zou ik nog maar halfweg zijn, of nog niet.


Nuja de 7 minuutjes waren iets zwaarder maar ik kreeg zowaar een 2de adem (en 2de paar benen). Op het gemakje, rustig ademen, niet echt last in de benen, gewoon blijven gaan.


Het laatste loopstukje, voor het eerst 8 minuten, ging ook prima. Het 2de liedje was een meezinger, beetje nostalgie voor mij. Get Down van de Backstreet Boys. En voor ik het wist zat les 19 er op.


Ik ben ontzettend trots op mezelf dat les 19 zo goed gegaan is en ik ze uitgelopen heb. Aangezien les 20 er echt wel zwaaruitziet (4x 8 minuten lopen) ga ik deze les 2x doen.


Zo, tot zondag!

Geen opmerkingen: