donderdag 20 maart 2008

Nieuws



Bij Start 2 Run zijn we ondertussen gekomen bij les 8. Morgen les 9. De lessen op woensdag, lessen die telkens een stukje langer worden, zijn de leukste lessen. Je loopt gewoon de hele tijd op hetzelfde tempo en je babbelt ondertussen. De lessen op vrijdag zijn ook wel leuk, als afwisseling zitten er telkens versnellingen in. Maar dit maakt het natuurlijk ook een stukje zwaarder. De bedoeling van het versnellen is om het tempo van een duurloop een beetje op te trekken. Je moet gewoon je tempo even hoger leggen en voor de rest gewoon lopen. Dit doen we altijd op de atletiekpiste zelf. De lessen die we zelf moeten lopen, die zijn in principe makkelijk. Die zijn slechts 30 minuten lang, later 35, op hetzelfde tempo. Iets wat je moet kunnen vooraleer je begint aan de 10km lessen. En toch zijn deze lessen ook niet zo makkelijk. Het feit dat je alleen loopt en dus weer denkt 'wanneer mag ik stoppen' maakt het niet makkelijk.


Tot hiertoe heb ik nog geen problemen gehad met de lessen. Op vrijdag tijdens de versnellingen iets lastiger maar ok. Wel begin ik weer last te krijgen van een slapende voet na ongeveer een half uurtje te trainen. Dit is een heel vervelend probleem, vooral als je voor de rest perfect zou kunnen verder lopen. Toen ik de 5km leerde lopen heb ik dit ook enkele keren gehad. Ik heb dit probleem eens voorgelegd aan de trainster en ze zei mij ook om mijn schoenen losser aan te doen. Ik had dit nogtans de laatste les al gedaan maar tevergeefs, volgende les ga ik eens mijn schoenen volledig los doen en niet enkel 'minder strak dichtknopen'. Hopelijk lukt het zo en kan ik het programma toch nog op een aangename manier afwerken. Ik kan wel lopen met een slapende voet maar ik weet niet of ik dat nog ga kunnen als ik een uur of langer ga moeten lopen.


Morgen voorspellen ze slecht weer, regen, wind, sneeuwregen en koud. En op het programma staat:

2 rondes inlopen

4 000 m waarin 8 x 100 m versnellen

1 ronde uitlopen


Op zich valt dit te doen, ik ga mijn uiterste best doen, als de benen en vooral de voet meewillen moet ik dit, desnoods op karakter, uitlopen.


Voor de rest heb ik deze week ook mijn rijbewijs gehaald na een zenuwslopende examenroute.

Geen opmerkingen: