dinsdag 9 oktober 2007

Start To Run: les 20



Vandaag les 20 van Start To Run gelopen. 8L 1W 8L 2W 8L 1W 8L 1W.


De les die ik echt niet zag zitten. Maar ik heb ze uitgelopen. De eerste 8 minuten gingen heel vlot, ze duurden wel vrij lang, maar niet geklaagd, het ging goed en ik had nog 3 stukjes te gaan.
De 2de 8 minuutjes duurden in eerste instantie ook lang, ik dacht eventjes aan opgeven maar de omgeving trok me erdoor. Ik passeerde bij een huis waar enkele kinderen aan het 'jumpen' waren voor een mama. Ik schat de kinderen zo rond 8-9 jaar. Vrij jong dus om te jumpen, maar het zag er leuk uit en ze konden het wel goed. Voor zover ik daar zicht op had natuurlijk. Een beetje verder zag ik een papa zijn dochtertje leren stappen. Dat was ook wel leuk om te zien. En voor ik het wist waren de 8 minuutjes om.
Tijdens het 3de loopstukje begon het lichtjes te druppelen. Maar ik wou doorlopen. Het ging terug vlotter, een leuk liedje op de achtergrond en lopen maar.
Tijdens het 4de loopstukje kreeg ik last van een slappende voet. Dit voelde ik ook al bij de vorige lessen in het laatste stapstukje. Maar ik heb doorgelopen. Ik dacht bij mezelf het is het alleerlaatste stukje van deze moeilijke les en achteraf ben je nog zo tevreden dat je hebt uitgelopen. Ik heb me dan maar op iets anders geconcentreerd en met de gedachte dat het toch de laatste inspanning was, heb ik deze les tot een goed einde gebracht.

En ja hoor, ik ben echt content!

Volgende keer les 21. Amai nog 6 en het zit erop. Dan kan ik 5 km aan 1 stuk lopen. Wat ik nooit gedacht had. Ik had zelfs nooit gedacht dat dit zou lukken. Maar wie doorzet, wordt beloond :)

Geen opmerkingen: