zondag 28 september 2008

Start To Run: les 10



Les 10 van de 3de reeks Start To Run zit erop. We hebben 1/3 van deze lessenreeks achter de rug. Nu beginnen we aan het echte werk.

Vandaag werd de korte training met 5 minuutjes verlengd, 45 minuten dus. Het was mistig vandaag en dus was de temperatuur al aan de lagere kant. Toch besloot ik mijn korte broek aan te doen want ik denk dat het de laatste keer geweest is deze "zomer".
Sinds gisteren heb ik een hartslagmeter-uurwerk. Het is een goedkoop exemplaar dat met vingersensor werkt. Vandaag heb ik het voor het eerst uitgetest en ik moet zeggen, het werkt wel goed.
Bij een uithoudingsloop (lange afstand) moet je tussen de 70% en 80% van je maximale hartslag zitten. En ik had gedurende de hele training ongeveer 75%, netjes dus.

Op mijn gemak vertrok ik voor een tourtje, dat ongeveer 6 km was. Aangezien de tijd in de toekomt nog langer wordt, ben ik genoodzaakt om een nieuw tourtje uit te zoeken, want het komt nog niet goed uit. Nu dit traject heb ik afgerond zonder noemenswaardige problemen.

Een rustige zondagstraining dus.
Woensdag staat er alweer 1u10min op het programma. Dus de 2 dagen rust morgen en overmorgen zijn welgekomen.

Geen opmerkingen: