donderdag 19 september 2013

Zomer 2013

We zijn alweer september, de zomer van 2013 zit erop. En wat voor een zomer was me dat!

Het was een prachtige zomer wat het weer betreft, met zalige zomerdagen met blauwe luchten en temperaturen die opliepen tot 30° en meer. Maar dat was niet alles.

Begin juli keken we met z'n alles uit om in verlof te gaan en op vakantie te vertrekken. Op het werk was het vrij rustig, te rustig eigenlijk. Maar al snel kwam het verdict van deze rustige periode. A&D zou de boeken neerleggen!
Iedereen verschoot toch wel een beetje toen de baas met de mededeling kwam "jullie verlof zal een week vroeger beginnen, a&d stopt". Maar we hadden het ergens ook wel zien aankomen, het was enkel een kwestie van 'wanneer'. We kregen dit nieuws dus vrij ineens te verwerken, maar niemand was er echt rouwig om. We moesten onze persoonlijke spullen pakken. En we mochten naar huis. Toch een beetje overdonderd langs de ene kant, maar eigenlijk wel superblij langs de andere kant. Want de vakantie kon beginnen!!
Ook al omdat we de garantie kregen dat het bedrijf opnieuw zou opstarten. Maar al vlug had ik voor mezelf de beslissing genomen om niet meer terug te keren. Ik had er genoeg van. Ik heb het gehad met het werk, met het bedrijf en met de hele aanhang, op enkele collega's na. Gedaan met bonnen ingeven, gedaan met teksten op plannen te voorzien, gedaan met cd-roms maken, gedaan met 'doe eens dit, en doe eens dat', gedaan met... alles.

Tijd nu voor rust. En aangezien het vakantie was, of toch stilaan voor de meeste mensen, konden we genieten van het mooie weer. En ons voorbereiden op onze reis naar Djerba (Tunesië) en op de komst van onze lieve kater, Simba, die eind juli bij ons zou komen.
We pakten onze koffers en op 18 juli vertrokken we 's ochtends vroeg (zeg maar midden in de nacht), richting luchthaven om het vliegtuig te nemen naar nog een warmere bestemming dan dat het hier al was. We kwamen in Djerba toe rond de middag.

We mochten nog niet op onze kamer, maar konden wel al iets gaan drinken aan één van de bars van ons all-inhotel. Na een uurtje ongeveer mochten we dan naar onze kamer, die gelegen was op het gelijkvloers op een rustige locatie in het resort. Het was een mooie, vernieuwde en moderne kamer, wat ons ten zeerste beviel.
Onze vakantie in Club Rimel Beach viel goed mee, het weer was prachtig, het strand was mooi (wit zand), het eten was lekker.
Enkel het zwembad viel een beetje tegen. Het zwembad zelf was ontzettend diep (gaande van 1m50 tot 3m!) en rond het zwembad waren toch te weinig ligbedden om iedereen een plaatsje te geven die dat wou. Maar ik stond vroeg op om zeker te zijn van een plaatsje, en zo was dat probleem voor ons ook van de baan. In de namiddag deed ik bijna elke dag mee met de les Zumba. Ong. 45 minuten dansen en bewegen volgens de Zumbaritmes. Hier deed veel volk (voornamelijk vrouwen) aan mee en was zeer tof. Kan ook niet anders met zo'n knappe leraar ;) En zo sleten we onze dagen, aan het zwembad, in het zwembad, aan het strand, in de zee, op het beachterras. Zalige tijden, in een superheerlijk klimaat. Ooh wat mis ik dat klimaat. Ons weekje Djerba zat er dus snel op.

Terug thuis, was het (gelukkig) ook terug prachtig weer en zeer warm. Het voelde zelfs warmer aan dan in Djerba. Aangezien de dag na onze thuiskomst onze poezel zou komen, moesten we zorgen dat alles in orde stond voor dat beestje zodat hij zich snel thuis zou voelen. De dag erna was het dan zo ver, wij richting Harelbeke (ja, zo ver) om Simba op te halen. We zagen onderweg al dat we duidelijk naar het slechte weer reden, en ja hoor. We zaten nét terug in de auto als het begon te gieten.
De kat op de achterbank was duidelijk angstig wat er met hem aan het gebeuren was. We waren nog geen 200m ver of we zagen ons genoodzaakt te stoppen en aan de kant te wachten tot het beter was om te rijden. Het was een echte onweersbui met regen en hagel en bliksem. Gelukkig konden we na een 10-15 minuten verder rijden. Ondertussen praten tegen de kat, om zich wat gerust te stellen.Ik had ook wat brokjes mee zodat hij iets te eten had en hopelijk iets geruster was dat hem niets zou overkomen. Onderweg zaten we, logisch eigenlijk, terug in dat onweer, en moesten we dus zeer traag rijden. Gelukkig zaten we op de autosnelweg en zag je tenminste nog redelijk waar je moest rijden zonder dat er obstakels zijn. Pas door Gent waren we erdoor en konden we onze weg normaal verderzetten. Simba lag ondertussen te slapen. En al snel waren we thuis met onze nieuwe huisgenoot. My new BFF was finally home. Hij voelde zich al snel thuis en ging op verkenning in zijn nieuwe huis. En 's avonds lag hij al te knorren op mijn schoot. Ondertussen is hij bijna 4 maanden oud en bijna 2 maanden hier en hij stelt het wel. Hij is al fel gegroeid, maar nog steeds heel speels en kan geen minuut alleen zijn, als hij weet dat er iemand van ons thuis is!

In augustus hebben we niet zo veel speciaals gedaan. 2x Lokerse feesten en een shopping uitje. En voor de rest verder vakantie genoten in de eigen tuin.

Ondertussen hebben we ook geschilderd in huis, de hele living is nu klaar. Enkel de hal en de berging resten ons nog.

Zo, dat was mijn zomer, ik hoop dat jullie ook van jullie zomer genoten hebben.