zondag 2 november 2008

Les 24 & 25: countdown to 15km!



Ondertussen heb ik les 24 en 25 van ons loopschema eropziten. Ik ben week 9 gestart en de laatste 2 lessen liep ik echt op wolkjes.

Vrijdag de versnellingsles was het eventjes anders dan normaal. Dit keer was het minutenloop. Dat wil zeggen dat we ipv zoveel meter te versnellen, zoveel minuten versnellen. Dit was voor ons de eerste keer en eventjes wennen om bijna constant op de chrono te kijken. We moesten 0,5 min snel met 1 min traag (4x) en 1 min snel met 2 min. traag (4). Al bij al viel dit zeer goed mee. En ondertussen kunnen we inschatten dat 0,5 = +/- 100m en 1 min = +/- 200m snel. Deze les was dus zeer kort eigenlijk maar ook zeer goed te doen. Hoewel we allemaal moesten toegeven dat het er op papier toch nog makkelijker uitzag. Het was niet 'poepsimpel'.
Doordat het een korte les was heb ik geen last ondervonden van mijn voet.

Vandaag zondag, les 25 en tevens het begin van week 9. Dus eigenlijk nog week 9, 10 en dan de finaleweek!
Ik had met een vriendin afgesproken om samen te lopen. Dus niet mijn gekende parcourtje in de wijk, maar met zn 2 richting atletiekpiste. Aangezien zij nog niet zo een ervaren loopster is, maar toch al vrij lang kan lopen ging dit wel vrij vlot. Ik had voor mezelf uitgemaakt 40-45 (van de 55) zeker te lopen, maar tot mijn eigen verbazing hebben we tesamen 50 minuten gelopen. Ze liep wel ongeveer 1 minuut trager dan mijn normale s2r-groepje. Dus te traag voor mij, maar doordat ik mij zeker niet heb overzet had ik ook dit keer geen last in de voet. Ondanks de 50 minuten die ik constant gelopen heb. Ik koester nu een kleine hoop dat de pijn voorgoed verdwenen is, maar dat zal wel niet. Ik moet dringend een dokter contacteren. We hebben op die 50 minuten dus slechts 6,3 km gelopen maar ik vind ik heb ze dan toch gelopen. En dat is het belangrijkste.

Week 9 is dus goed gestart, hopelijk meer van deze goede dagen de komende 3 weken.
Nog 7 loopdagen te gaan.

Geen opmerkingen: