woensdag 14 november 2007

Lopen: +/- 5 km

Start To Run zit erop en de test ook. Maar het is natuurlijk de bedoeling dat je blijft lopen (sporten). Dus wat kan je dan doen: elke keer je gaat lopen ongeveer 30 minuten of 5 km lopen. Dat heb ik nu al een 5-tal keer gedaan. En ik moet zeggen het lukt nog steeds hoor. Op eigen ritme, met zelfgekozen muziek.


Aangezien ik nu geen lessen meer moet volgen, is het nog net iets moeilijker om motivatie te vinden. Maar eigenlijk is de motivatie simpel, als je niet gaat lopen, is al de moeite voor niets geweest. Het wordt ook kouder en natter, maar zolang het droog is ga ik mezelf toch verplichten om te gaan.

Enkele vrienden en collega's van mij zeggen dan ook dat ik moet blijven oefenen en trainen, en zo de 10km bereiken.

Eerlijk gezegd als ik de 10 km zou lopen, dan zal ik dat waarschijnlijk in groep doen. Hier in de gemeente kan je dat doen op het sportplein. Allen zou ik mss wel aan beginnen maar het is het volhouden, en 10km is al heel wat moeilijker. Maar dit zijn slechts plannen voor het voorjaar.

Eerst de herfst en winter volbrengen door regelmatig 5 km te gaan lopen.

Volhouden is de boodschap.

Groetjes en loop ze!

Geen opmerkingen: