vrijdag 6 december 2013

Bijna kerst

6 december, Sinterklaas in vele streken. Hier bij ons niet, hier komt Sint-Maarten. Sinds 1 oktober ben ik aan de slag op een nieuwe werkvloer. Nu dik 2 maanden later ben ik al goed ingewerkt, en begin ik mijn draai te vinden. In het begin is alles nieuw en moet je aan alles wennen. Ook je privé leven wordt weer eventjes overhoop gegooid. 3 maanden thuis zijn is niet weinig en je bent daar op ingesteld. Je hebt tijd voor alles. Als iets vandaag niet af geraakt heb je morgen wel tijd,... Dus als je terug aan het werk gaat moet je terug gewoon raken aan het gejaagde leven waarin je weinig tijd hebt en moet je alles terug wat meer plannen. Een nieuw ritme voor mij, mn vriend en onze kat. Want ja ook zij moesten terug omgaan met het feit dat ik er niet altijd ben. Voor Thomas uiteraard geen probleem, voor Simba was het toch eventjes wennen dat hij niet meer kon kiezen op welke schoot hij kon gaan liggen, dat hij smorgens vroeg al eten krijgt enz.

De grootste aanpassing was misschien wel de verplaatsing die ik nu moet doen. Vroeger sprong ik op mijn fiets en was ik snel op mijn werk. Nu moet ik de auto nemen en ben ik toch 15-25 minuten onderweg afhankelijk van het verkeer. Ook door het feit dat de winter eraan komt en het vroeg donker is en laat licht wordt, is het gevoel van weinig daglicht zien/buiten te komen versterkt. Ik ben ondertussen ook al zeker dat ik in de zomer toch weer met de fiets ga werken. Buitenlucht en het ontspannende gevoel van het fietsen kan echt niet op tegen de auto.
We hebben glijdende uren, iets dak ik absoluut niet gewoon ben. Dus ik vertrek smorgens best wel vroeg zodat ik ook savonds vroeger kan vertrekken en wat 'overtijd' maak zodat ik op vrijdag al in de loop van de namiddag kan vertrekken. Voor de rest is de speeltijd van A&D een beetje over. Nu dient er echt gewerkt te worden met deadlines. De deadlines zijn wel haalbaar.

Na 2 maanden ben ik het werkritme terug gewoon, en is het de bedoeling mij nog meer in te werken op mijn werk en mij de regelgeving eigen te maken. Dat zal wel nog zijn tijd in beslag nemen, maar dat komt wel.

Binnenkort is het kerstvakantie en maak ik een balans op van het hele jaar. Het was een zeer bewogen jaar, dat vooral! Nog een paar weekjes te gaan en 2014 treed aan. Dat zal toch terug wat meer stabiliteit geven hoop ik!

*kiss*
Sneaky

Geen opmerkingen: