zondag 16 november 2008

Loft: de film



Gisteren naar Loft weesten kijken in Siniscoop, Sint Niklaas. Zoals gewoonlijk zat de zaal helemaal niet vol, maar dat is niet erg natuurlijk. Met een zak popcorn en een flesje cola op onze schoot, waren we klaar om Loft te bekijken. Ik verwachtte er eigelijk niet zo veel van op voorhand. Ik had namelijk verschillende meningen gehoord. De ene vond het waw en de andere vond het maar zus en zo. En aangezien dat dit een Vlaamse film was, dacht ik, moet je niet zoveel verwachten.

Na de reclame ging de film van start en ik zat vrij rap mee in het verhaal. 5 vrienden huren samen een loft om af en toe met hun vriendinnetjes te kunnen afspreken, buiten het weten van hun vrouw uiteraard. Alles gaat goed, tot op een dag dat er een lijk gevonden wordt. Enkel de 5 mannen hebben een sleutel van de loft, wie is de dader...
De film verandert enkele keren van koers en blijft daardoor aangenaam om te volgen en verveeld op geen enkel moment. Een aanrader

Tot onze eigen verbazing zat er een pauze in de film, waarschijnlijk ingelast om de verbruiksinkomsten (extra drankje snoepje) te laten stijgen. Voor de rest heb ik best genoten van de film. En ondanks mijn lage verwachting, viel Loft dus goed mee.

De film krijgt van mij een 8/10

Geen opmerkingen: